преди 1 мин.
No Sleep Till Brooklyn
Beastie Boys
сега
Shine On Me
Dan Auerbach
10
Pop-out player
Woman in love
Liz McClarnoan

Серж Танкян за различията, които пречат на появата на нова музика от System of a Down

Той излезе с дълго изявление, което е отговор на твърдение на Дарън Малакян

Публикувано на 13 Юли 2018
Серж Танкян за различията, които пречат на появата на нова музика от System of a Down

Вокалистът на System of a Down Серж Танкян излезе с дълго изявление, което явно дойде в отговор на твърдението на китариста Дарън Малакян, че именно той стои на пътя на опитите на бандата да запише нов албум.

Малакян обяви по-рано, че „има един от нас, който иска да направи албума по неговия начин. И не всички са съгласни с това. Това е проблемът“. Китаристът продължи с това, че Серж Танкян има „много закоравяло мислене“ и също, е дори не е искал да прави албумите „Mezmerize“ и „Hypnotize“.

Това предизвика отговора на Серж Танкян в дълъг пост във Фейсбук, озаглавен „Откровения за SOAD от Серж Танкян“, в които той дава своята гледна точка за различията между него и останалите членове от групата.

„Ние сме мега късметлийски копелета, че феновете ни искат албум от нашата шайка непригодници след всички тези години, дори да настояват за такъв. Това, разбира се, доведе до множество слухове за бандата и нашата невъзможност да  направи албум заедно, съчетано с откъси от това кой какво е казал в някакво интервю в миналото или сега от медиите, търсещи сензации.

Така че аз ще опитам да изясня нещата веднъж завинаги, като се надявам, че това ще стане без да клеветя някой в този процес.

Истина е, че аз и само аз съм отговорен за паузата, която SOAD направи през 2006-а. Всички останали искаха да продължат със същия ритъм, за да правим турнета и албуми. Аз не исках. Защо? Поради множество причини:

  1. Артистични. Винаги съм чувствал, че да продължавам да правя същото нещо със същите хора в продължение на много време ни вкарва в коловоз като изпълнители, дори такава динамична банда като нашата. По онова време чувствах, че искам малко време, за да правя своите си неща. Не съм отхвърлял възможността да рестартирам процеса с групата по-късно.
  2. Егалитарни. Когато започна всичко, нашият творчески принос и финансовите приходи се разделяха почти поравно в групата. Към момента, в който се появи „Mezmerize'/'Hypnotize“, бяхме в диаметрално противоположния край, като Дарън контролираше творческия процес и прибираше лъвския пай от издаването, да не говорим, че искаше единствено той да се занимава с медиите.
  3. Исках да напусна групата преди „Mezmerize'/'Hypnotize“ заради тези развиващи се причини. Затова не чувствам музиката от тези албуми толкова близка. Имаше песни, които аз исках да внеса, но бях отрязан от неспазени обещания и собствената ми пасивност по онова време.

 

Времето минаваше, всички ние правихме своите неща. Самостоятелната ми кариера ми вдъхна увереност като песнописец и по-късно като композитор, за да разгледам SOAD от една по-силна позиция, отначало само да правим турнета и да се радваме на компанията си, което направихме и продължаваме да правим.  

Знам, че те искаха да направим албум, но с оглед на миналото, аз се колебаех. От време на време има емоционални изблици от един или друг член на групата, обвиняващи основно мен за неактивността на бандата.

След дълго обмисляне, преди около две години, отидох при момчетата с предложение как да продължим напред като група. Исках да поправим грешните неща от миналото и да намерим начин, който да ни позволи щастливо да продължим напред, така че предложих следното:

  1. Равно творческо участие. Към момента вече бях издал пет самостоятелни албума и бях по-добър песнописец, а Дарън беше станал по-добър с текстовете. Така че предложих двамата да предоставим шест песни, които всички от групата одобряват напълно и да работим по тях, както по песни и рифове от Шаво.
  2. Равно разпределение на приходите. Лично аз чувствам, че една група е равноправно партньорство и финансите трябва да отразяват това.
  3. Авторско решение. Който е написал песента взима финалното решение за това как да изглежда тя, след като се премине през целия процес от идеи, които останалите от групата дават. Предложих това, защото в миналото се е случвало да изляза с песен, която след това се променя в нежелана от мен версия, която лично аз не бих приел.
  4. Създаване на нов концепция или тема, така че това да не е просто един албум, а цялостно изживяване.

 

Очевидно пропускам много други детайли – например съгласие по „звученето“ на новия албум, което също не успяхме да постигнем. Опитвахме с песни на Дарън и с мой. Помня, че Дарън пращаше много идеи, много от тях от настоящия албум на Scars On Broadway, повечето от които не считах приложими за SOAD, те пък си поиграха с някои от моите песни. Накратко, мисля че опитахме.

 

В края на краищата трябваше да поставя граница, защото знаех, че не бих могъл да се върна с удоволствие към начина по който нещата се случваха в бандата в миналото. И след като ние не можем да се съгласим по всички тези точки, взехме решение да оставим настрана идеята за нов албум към момента.

 

Единственото ми съжаление е, че не успяхме заедно да ви дадем нов албум на SOAD. Извинявам се за това.

Благодаря за четенето“.

Ключови думи: