Две седмици след старта на „Зелена идея”, по инициативата на N-JOY, Z-Rock, bTV Radio, Melody, Jazz FM, Classic FM и Министерство на околната среда и водите (МОСВ), проектът се радва на силен интерес от слушателите и със светкавична скорост събира красиви гледки и впечатляващи идеи, посветени на българската природа.
Кои са най-желаните промени? Какво ще направи природата и страната ни още по-красиви?
На специалния сайт на кампанията www.zelenaidea.bg слушателите могат да гласуват за идеите, които са ги впечатлили най-много и биха искали да подкрепят. До момента най-много гласове от регистрираните потребители събират предложенията, свързани с почистване на различни местности в България и рециклиране на материали.
Идеи за озеленяване на междублоковите пространства, изграждане на нови вело алеи, грижа за природата чрез опазване на защитени растения, допълват широката палитра от предложения в проекта „Зелена идея”. Голяма част от участниците споделят за свои преживявания на уникални места сред българската природа и желанието до тях да се докоснат повече хора.
Елена Терпанова разказва за изкачването си на връх „Голям Кадемлия” : „Невероятно преживяване, на което не знаеш дали си способен, но което те кара да се почувстваш едновременно велик и нищожен, когато достигнеш целта! Това е нещо, което не може да се пресъздаде с думи, а трябва да се види и изживее!”.
Друга идея има Петър Бесарабски: „Съвсем малко усилие е нужно, за да се откажете поне веднъж месечно от колата си и да се разходите пеша. Дали ще е до върха наблизо или просто до гората в края на града - няма значение”.
Със снимка от параклис в планината и предложение на всеки километър по пътищата за природни забележителности да се монтират кошчета за отпадъци в „Зелена идея” се включва Ангел Генков. Предвид трудното извозване на боклука от планинските местности, Евелина Несторова предлага отпадъците да се запазват и изхвърлят в най-близките населени места.
В периода от 2 юли до 23 ноември 2012 година всички слушатели на N-JOY, Z-Rock, bTV Radio, Melody, Jazz FM и Classic FM могат да се включат в кампанията като споделят своята зелена идея на специалния микросайт на кампанията. Участието може да се осъществи чрез публикуване на снимка и текст към нея след безплатна регистрация.
Основната цел, която си поставя „Зелена идея” – по забавен и приятен начин да насочи вниманието към уникалните места в българската природа. Трите най-добри идеи ще спечелят страхотни награди – висок клас цифрови фотоапарати и екскурзии до едни от най-красивите кътчета в българската природа.